Het slot van deze wereldreis - Reisverslag uit Oud-Bodegraven, Nederland van HanSijm - WaarBenJij.nu Het slot van deze wereldreis - Reisverslag uit Oud-Bodegraven, Nederland van HanSijm - WaarBenJij.nu

Het slot van deze wereldreis

30 Januari 2017 | Nederland, Oud-Bodegraven

Dinsdag 24 januari
We bezichtigen in de ochtend de belangrijkste tempel van Thailand, de Wat Doi Suthep. De tempel wordt door vele Thai als heilig beschouwd en staat bekend om de legende van de witte olifant. Deze zal ik jullie wel vertellen in levende lijve als je geïnteresseerd bent :-). In de middag reizen we af naar het station voor onze treinreis naar Bangkok. Het is een slaaptrein, hebben het weer heel gezellig met de groep maar het slaapt toch "anders" dan normaal. Gedeng gedeng gedeng gedeng hoe hoe!

Woensdag 25 januari
In de ochtend komen we aan op onze laatste vakantiebestemming een geweldig mooi resort in het plaatsje Cha Am aan de het strand. Hier houden we het de komende dagen wel weer vol :-)
In demiddag chillen we lekker aan het zwembad en ‘s avonds zijn we met Klaas, Gerda en Mannie en Ine met een busje naar de markt van Cha Am gegaan. Na even over de markt te hebben gelopen strijken we neer op een terrasje en bestelde meerdere Chang Jeih (een grote Olifantenbier). We moeten nog eten en toen werd het heel leuk. Klaas begon en haalde wat lekkers op de markt als aperitief, daarna haalde ik nog een aperitief. Weer een biertje verder haalde Gerda en Mannie het hoofdgerecht, sushi met een vleesspies. Deze handeling werd herhaald. Nog een biertje verder heb ik het toetje gehaald zijnde gebakken banaan, twee pudding bakjes en een bakje mango sticky rise. We hebben echt gesmikkeld met zes personen voor een habbekrats. Ik kan me geen leuker diner herinneren. Om negen uur worden we teruggebracht naar het hotel. We blijven uiteindelijk mensen op leeftijd :-) We hebben weer een top avond gehad. Ook Irene, die een beetje griep verschijnselen heeft, heeft zich kranig gedragen.

Donderdag 26 januari
Vandaag lekker aan het zwembad gehangen, zonnen, zwemmen en vooral rusten. We hebben nog wel vreselijk gelachen aan het zwembad. Ik, Irene, lag heerlijk aan het zwembad met ons clubje, Han ging aan de rand van het zwembad liggen om zich te laten opdrogen. Mannie en Ine gingen aan de overkant liggen op een bedje. Han was een beetje in slaap gevallen en na zijn powernap kwam hij bij mij liggen. Maar toen hij langs Ïne liep kneep hij nog even bij Ine in haar tenen, ze kwam iets omhoog en lachte naar Han. Zitten we gezellig te kletsen met elkaar kijkt Han naar de overkant ziet hij Mannie en Ine aan de overkant liggen, kijkt hij naar opzij had hij bij een hele vreemde vrouw in haar tenen geknepen! Hahahahaha wat hebben we met z'n allen gelachen. We konden het ook wel begrijpen hoor ze leek wel een heel klein beetje op Ine. Han gaat aan het einde van de middag nog even voor een Thaise massage van een uur voor € 7,50, heerlijk. Als het in Nederland ook zo goedkoop en professioneel zou zijn zou Han een abonnement nemen. De avond is een kopie van gisterenavond alleen nu in het stadje Hua Hin en Irene voelde zich een stuk lekkerder. Weer een top avond dus. Kosten voor taxi, bier en eten € 15 per stel.

Vrijdag 27 januari
Lekker geluierd aan het zwembad en de laatste avond eten we bij een visrestaurant aan het strand. We zitten ook echt aan het strand en we bestellen heerlijke visschotels ook hier eten we voor een habbekrats. Op de heen weg naar het restaurant hat Irene wat probleempjes met lopen daarom op de terugweg gevraagd of ze een taxi konden bellen. Nou volgens zeggen was er geen taxi of we dan op de scooter wilde. Pfff tuurlijk geen probleem, met veel kramp in mn benen kwam Irene aan bij ons hotel, gelukkig was dit vijf minuutjes verder. Weer een beleving erbij :-) We nemen in de lobby van het hotel afscheid van Klaas en Gerda zij blijven nog een tweetal weken in Hua Hin.

Zaterdag 28 januari
Vroeg op en Nat brengt ons met een busje naar Bangkok, irene heeft geen oog dicht gedaan. Op het vliegveld nemen we afscheid van groepsleider Nat, Mannie en Ine. We hebben elkaars emailadressen dus we houden contact. De chauffeur brengt ons naar ons hotel vlakbij het vliegveld. Irene haalt nog even wat slaap in en Han gaat aan de wandel en neemt nog een voetmassage van een uur. Koffers her ingepakt morgen weer naar huis.

Zondag 29 augustus
De dag van het vliegen en thuis komen. Bij elkaar 22 en een half uur onderweg geweest, maar dan heb je ook wat! Een groot welkomscomité staat ons op te wachten als we op Schiphol door de schuifdeuren lopen, Jace heeft een welkomsbord in zijn handen, “Welkom thuis opa en oma”!

Slot overwegingen Han
Wat lijkt het lang geleden dat we op het station in Bodegraven in de kou 's ochtends vroeg afscheid namen van de (klein)kinderen. Klopt ook wel want het was woensdag 30 nov om 06.30 uur. Wat hebben we veel gezien en meegemaakt, alles moet nog even bezinken en een plekje krijgen. Eigenlijk is alles goed gegaan m.u.v. de linkerspiegel van de camper die ik aan gruzelementen heb gereden en het verlies van Irene haar regenjas. Over zo een lange tijd gezien is dit niet noemenswaardig (oh je waarom heb ik dit dat toch al gedaan:-))
Het was een echte wereldreis met ongeveer 8.000 autokilometers en 47 uur vliegen in 64 dagen. We hebben het fantastisch (samen) gehad. Terugkijkend hadden we in Australië vier dagen meer kunnen hebben om zo nu en dan een rustdag in te bouwen en had ik mijn duikbrevet willen halen. In Thailand hebben we alles gezien behalve de "Ping Pong" show :-) Gaan we nog een keer terug naar deze landen? Het zijn echt fantastische vakantielanden, maar toch denk ik het niet. We zijn er geweest hebben het beleefd en meegemaakt, er zijn nog zoveel mooie andere plekken op de wereld om te ontdekken. Maar ......toch ......... zeg nooit nooit!
Jullie bedankt voor jullie betrokkenheid en liefdevolle reacties en ik hoop jullie weer snel in leven de lijve te ontmoeten. Wij gaan weer lekker naar huis! Misschien volgende week schaatsen met de kleinkinderen :-)

Slot overwegingen Irene.
Wat een land is Thailand, ik zie hele mooie Tempels, Boeddha's en al wat erbij hoort. Ik vraag me alleen 1 ding af, waarom maken de mensen hier zo'n rotzooi op straat, als ze het een klein beetje bijhouden dan zou er niet van die bergen puinhoop zijn. En af en toe die stank in de straten, riool, uitlaatgassen en kookluchten. Ik heb trouwens een super leuke vakantie hoor maar dit zet me altijd wel aan het denken. In de Chinese wijken stikt het van de kralen winkels veel te zwaar om nog in m'n koffer mee te nemen, jammer dan. Alle souveniertjes hebben we gekocht, roken doe ik nog steeds niet dus sigaretten hoef ik ook niet te kopen, misschien een slof voor onze buurvrouw, tevens een hele goeie vriendin van mij. Na een fantastische vakantie van bijna 9 weken, slapen we lekker in ons eigen bed. Leuk dat jullie van onze vakantie hebben willen meegenieten.

• 30 Januari 2017 - 13:10

Mandy:

Hoi Irene en Han,
    Wat een reis zeg. Veel gezien, heb veel vd verhalen gelezen .
    Doe maar lekker Ff bijkomen van alles, en hoop jullie dan samen met ron weer eens te zien.
    Gelukkig is het nu 30 januari geen nachtvorst meer want ikzelf haat de winter in Nl .jammer voor jullie dat je denk ik niet meer kan schaatsen met de klei kinderen. Hi Hi (maar ik vind het wel prettig nietmeer met handschoenen naar buiten te hoeven, ik kijk met weemoed naar mn 3 or nieuwe slippers die ok vorige vakantie heb aangeschaft en hoop deze snel aan te kunnen). Nou jong en lui, bedankt voor jullie reisverslag en tot ziens (Ps ik ben Ff aan het afkicken van fb maar gekukkig zag ik via mn email dat jullie dus veilig zijn geland.

• 30 Januari 2017 - 19:38

Leen Dijksman:

Welkom thuis Irene en Han. Genoten van jullie reisverslagen. Zelf ook heel wat opgestoken van jullie vakantielanden. Hoop hiervoor geen rekening te ontvangen!!!
    Snel tot ziens.

• 30 Januari 2017 - 22:29

Tineke Goudeau:

fantastisch .Mijn complimenten voor de twee verslaggevers

• 31 Januari 2017 - 12:13

Ludy:

Heb genoten van jullie super reisverslag.
    Thanks, thanks thanks.
    Liefs,
    Ludy

• 01 Februari 2017 - 08:02

Jos Ferdinand:

Dag Han en Irene, leuk te horen dat jullie veilig en wel terug zijn, de laatste dagen had ik weinig tijd om te antwoorden daar we volop in de verhuis waren, alles goed verlopen nu nog alles uitpakken,

Groetjes en tot later, jos x

• 06 Maart 2017 - 17:44

Carla:

Ha Han en Irene,
    Jullie zijn al lang en breed weer thuis.
    Bij mij was het een beetje druk vandaar nu pas reactie.

Wil jullie bedanken voor de mooie reisverslagen.
    Wat een ongelooflijk avontuur zijn jullie aangegaan, ik heb er van genoten!

Nu weer volop van de kinderen- en kleinkinderen genieten.
    Het dagelijkse leven weer opgepakt.