The Blue Mountains - Reisverslag uit Blackheath, Australië van HanSijm - WaarBenJij.nu The Blue Mountains - Reisverslag uit Blackheath, Australië van HanSijm - WaarBenJij.nu

The Blue Mountains

18 December 2016 | Australië, Blackheath

Donderdag 15
Héél véél km gemaakt 364 naar camping Wallage Lake, mooie plek met uitzicht op een meer. Princess High Way (HWY) bomen, bomen, bomen en nog eens bomen. Beetje mindere dag. Dan maar een stukje algemeen.
Wisten jullie dat ze in Australië geen belasting hoeven te betalen over een erfenis. Kun je als oudje lekker alles zelf tot het laatst behouden :-). Afgelopen dagen natuurlijk ook in de etalage van makelaars gekeken naar huizen en de prijzen. Grappig is dat achter de prijs het woordje "plus" staat. Hier werken ze met een minimum prijs en bij de koop wordt er onderhandeld over hoeveel er nog bij opkomt. Bij ons gaat het net anders om, hier staat een gewenste verkoopprijs en wordt er onderhandel over hoeveel er nog vanaf gaat. Voor beiden is wat te zeggen. In Nederland is de koper iets positiever na de verkoop omdat hij kan zeggen: "kijk eens wat ik er nog vanaf heb kunnen onderhandelen" en in Australië is de verkoper iets positiever na de onderhandeling want hij kan zeggen hoeveel hij er nog bij heeft kunnen krijgen.
Op naar morgen. Welterusten allemaal.

Vrijdag 16
Vertrek bij Wallage lake. We zijn opgestaan met weer een beetje regen. (Irene) Wat zal ik vandaag toch weer eens aandoen, O ja lange broek en trui maar weer. Waarom heb ik zoveel zomerkleding nog niet aan gehad. Het lijkt wel het regenseizoen. Vandaag hele mooie stranden gezien maar ja wat moet je op een strand als het..... inderdaad regent. Hele leuke dorpjes gezien, ook hier is het grauw en nat. Jammer van al dat leuks want op zich zien de dorpjes er heel leuk uit. Soms waan ik me terug in de western tijd. Volgens de weersvoorspelling wordt het morgen 29 graden, yeahhhhh zou het dan eindelijk mooi worden.? We hebben een tussenstop gemaakt in Jervis Bay, hiervandaan kun je een walvisspottour maken echter ..........., ze zijn er alleen van mei tot november (zijn nu zeker met vakantie :-).

Zaterdag 17 dec.
Werden van morgen wakker met een stralend blauwe hemel en de ZON. We zijn nog naar het strand gelopen lag 10 meter naast de camping, het was zo mooi om te zien. Om 07.45 waren er al plank surfers actief in de zee. Han is nog de zee ingegaan, grote golven, surfers, echt een heerlijke stranddag.
Nog even een wasje gedaan, is al droog als je er naar kijkt zulk heerlijk weer is het. Camper opgeruimd alles aan de kant, gereed om weg te gaan op naar de Blue Mountains.

De Blue Mountains is een gebergte in Nieuw-Zuid-Wales. De dichte eucalyptusbossen geven de lucht een blauwe gloed vandaar dat deze bergen "de Blauwe Bergen" heten.Het uitzicht over deze Australische bergen met zijn inheemse dieren, diepe ravijnen, watervallen en onontgonnen struikgewas is adembenemend. Deze enorme "wildernis" behoort tot het werelderfgoed van UNESCO. Meer dan 92 verschillende soorten eucalyptus bomen zijn hier vertegenwoordigd. Een belangrijke rotsformatie is The Three Sisters. Volgens overleveringen van de Aboriginals zijn hier drie zussen (Meehni, Wimlah en Gunnedoo) versteend, herkenbaar aan de drie uitstekende rotspunten. In een informatiecentrum wat gelezen onder de Aboriginals, een erg verdrietig verhaal. Kijk maar eens in de Nederlandse Wikipedia :-(.

We zijn bij prachtige uitkijkpunten geweest, je kan je ogen niet geloven, wat een natuur spektakel. Prachtige wandeltochten, maar voor Irene was het te ver en Han heeft helaas een kuitblessure. Maar vanuit de verte toekijken is ook de moeite waard. We kunnen ons voorstellen dat dit stukje van de aarde het Utopia is voor wandelaars. Prachtige foto's gemaakt, zullen er een paar plaatsen bij onze foto's.
Nu 16.30 uur op naar onze camping plek in de Blue Mountains. Tot morgen of overmorgen. Xxxjes

• 18 December 2016 - 02:10

Janne:

Wat leuk Om Jullie avonturen te lezen en leer ook echt nieuwe dingen over australie!

• 18 December 2016 - 07:08

Jasmijn:

Leuk om weer te lezen! Prachtige foto's erbij! Hopelijk blijft de zon komen want dan is het allemaal net even mooier!

• 18 December 2016 - 07:52

Jellina:

Geweldig om jullie mooi verwoorde belevenissen te volgen.
    Zo kunnen we van ver weg toch ook een beetje mee genieten.
    Heel veel genieten daar ,veilige kilometers envooral veel zon hopenlijk.

Groetjes van ons.

• 18 December 2016 - 09:58

Jos Ferdinand:

eindelijk mooi weer, zon en warm! wat een prachtige natuur!
    nog veel plezier!
    jos ;-)

• 18 December 2016 - 12:23

Femmie:

Hallo wereldreizigers.
    Prachtig jullie verhalen.Ik geniet er echt van.
    Wij gisteravond kerst inn gehad.
    Was gezellig en volgens Theo hebben de Merels mooi gezongen.
    De meeste dames hadden een mooie hoed op en ook sommige mannen hadden hun best gedaan.
    Al met al een goede afsluiter.
    Jullie nog veel plezier met heel mooi weer.Stuur de regen maar naar Nederland.Dat hoort bij ons hi hi hi.
    Heel veel lieve groetjes en mooie Kerstdagen in dat verre land.
    Theo en Femmie.

• 18 December 2016 - 16:42

Cor Lieverst:

Heel mooi allemaal maar we hebben jullie gisteren wel gemist hoor !
    Groet Cor

• 19 December 2016 - 09:09

Beatrix:

Geweldige foto's en heerlijk dat er nu een zonnetje bij is. Ook grappig dat jullie in het blog ineens versprongen zijn naar het Verenigd Koninkrijk! ;-) Foutje van de website zeker! Hahaha!
    Geniet lekker daar en laat ons maar meegnieten!