Di 6, woe 7, do 8 en vrij 9 dec - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van HanSijm - WaarBenJij.nu Di 6, woe 7, do 8 en vrij 9 dec - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van HanSijm - WaarBenJij.nu

Di 6, woe 7, do 8 en vrij 9 dec

09 December 2016 | Australië, Warrnambool

Di 6 dec
De 1e nacht was toch koud, blijkt dat we maar 1 dekbed hebben. Om 05.15 rolde Irene haar bed uit, door het ene dekbed was het wel raar slapen. We liggen nu nog apart met een pad tussen de twee bedden. Han lag onder een laken maar dat vond Irene zo sneu dat zij het dekbed heeft gedraaid zodat we beiden een stukje hadden. Ze heeft dacht ze in haar slaap dichterbij Han willen gaan liggen voor de warmte of zo en is uit haar bed gerold :-). Ze kwam haast niet meer omhoog pfff hihihihi. Irene heeft hiervan geleerd dat ze geen gescheiden bedden wil.
Vandaag kijken of we wat kilometers kunnen maken. We rijden de prachtige Princess Highway naar en langs de kust van de " Grote Australische Bocht" ! Het worden er 340 een flinke afstand voor een dag. Han is al redelijk gewent aan het links rijden, misschien straks wel wennen in Nederland :-) Onderweg zijn we maar een camping tegen gekomen bij Salt Lake Creek, maar dat was niet veel dus door gereden naar Kingston E. Redelijke camping met uitzicht op de Grote Australische Bocht.

Woe 7 dec
Van Kingston E naar Robe gereden, even gestopt en de sfeer van het kleine plaatsje opgedaan en door gereden naar het plaatsje Beachport. Op dit schiereiland konden we zelfs met de camper een bewijzerde toeristische route rijden van 8 km met prachtige uitzichten over land en zee. Jammer en vreemd voor de tijd van het jaar, het is koud en nat weer. Anders hadden we lekker het strand opgegaan.
Door naar Mount Gambier een redelijk grote plaats waar we een plekje zoeken bij het Blue Lake, een vulkaan krater die na een uitbarsting volgelopen is met grondwater. Door de chemische samenstelling van de grond en het water kleurt deze plas een aantal maanden per jaar blauw. We hebben geluk het water heeft nu een donkerblauwe kleur. We hebben wat boodschappen in het dorp gedaan waaronder een extra dekbed. De nacht was koud met hevige storm en regen. Volgens Irene moet het toch 30 graden zijn voor de tijd van het jaar. Trouwens Irene heeft nog geen Kangaroos gezien (nu mist zij soms kleine stukjes van de reis), want Han heeft er wel een gezien, namelijk een dode langs de weg. De levende kangoeroes die schuilen natuurlijk tegen de regen :-) Op weg naar de camping rijden we door het centrum van de stad en wordt Han iets te overmoedig of niet oplettend genoeg en neemt hij een bocht naar rechts te ruim (te veel op de linker rijhelft) en raakt met zijn buitenspiegel een andere autospiegel! Een grote klap en donders de spiegel ligt in gruzelementen :-(. Maar goed hier zijn we voor verzekerd en hebben voor deze ongelukjes 24 uur hulp ingekocht. Even bellen, foto's opsturen en de spiegel wordt dinsdag wanneer we in Melbourne zijn weer gemaakt. Balen maar ja, gebeurd is gebeurd. Het was deze dag, ondanks regen, kou en spiegelongelukje, toch een mooie dag.

Donderdag 8 dec
Het heeft vannacht gestormd, de camper bewoog van links naar rechts en dit ging gepaard met flinke regen. Wat gebeurd hier dan toch? Niet getreurd, even een Navigatiesysteem gekocht bij Harvey Norman (een soort van Expert bij ons in Nederland) en gaan met die banaan. We rijden een prachtige route naar Halls Gap midden in een natuurreservaat en waar volgens zeggen de kangoeroes en koala's spontaan rond je camper huppelen! Onderweg komen we nog een dode kangoeroe tegen en zien we er een levend langs de kant van de weg staan. Han kan nog net oprijd remmen! Als we stil staan huppelt de kangoeroe twee meter voor onze camper de weg over. De kangoeroe is donkerder van kleur dan wij dachten en heeft de massa van een flinke hond. Yes, de eerste echte kangoeroe gezien en dan nog zo dicht bij in levende lijve :-). Later spreken we een Belgische Australiër die na drie maanden backpacken al vijf jaar hier is, hij vertelde dat de kangoeroes een ware plaag zijn voor de automobilist. Hij had er diverse op, in en over zijn motorkap gehad en moest vorige maand zelfs een andere auto a.g.v. daarvan kopen. Op de camping zien we wel kaketoes maar geen kangoeroes of koala's, zouden we het verkeerd verstaan hebben hihihihi. Han maakt weer zoals gewoonlijk zijn middagwandeling door de prachtige natuur en Irene maakt een overheerlijke koude pasta. Eigenlijk zouden we zon moeten hebben, Irene heeft kleding mee om in de warmte mee te lopen en niet in de kou, brrrr het lijkt wel een koude herfstachtige dag.
Irene heeft ook zonnecrème mee met een hoge beschermingsfactor, wat kan zij tegen de kou smeren?
Haar nicht Maria uit Melbourne zei tegen Irene, toen we besloten hadden om Dec. Jan. naar Australië te gaan: "Kom wat later deze periode kan erg heet zijn"! Dat we het zo koud zouden hebben kon zij ook niet voorzien.

Vrij 9 dec
De nacht is erg koud geweest, Irene besluit om vandaag ergens dikke sokken te kopen.
Maar na het douchen en ontbijten hebben we nog een klein stukje over de camping gelopen. Naast de camping is een heel groot veld en daar zien we wel 50 kangoeroe's, echt super leuk dus we hebben ze eindelijk in grote getale gezien. Han zegt: "Zo we hebben ze gezien, nu kunnen we naar huis. :-) Ook vandaag rijden we weer een fantastisch mooie route door de natuur. Han kijkt wel extra goed uit voor plots overstekende kangoeroes! De volgende overnachtingsplaats is Warrnambool. Niets bijzonders, maar langzamerhand moeten we de ritten zo gaan indelen dat we volgens afspraak op 11 dec 's middags bij nicht Maria en haar man Arthur zijn in een buitenwijk van Melbourne. Gek hè het is weekend, maar dat gevoel hebben wij al een dikke week!
I need a six month vacation
Twice a year!

• 09 December 2016 - 13:56

Elise:

Wat een avontuur zeg! Volop genieten van alle indrukken

• 09 December 2016 - 17:11

Mandy:

Jullie maken leuke dingen ee
    Leuk om te lezen. Kus van Mandy

• 09 December 2016 - 23:15

Joseph.ferdinand:

leuk, spijtig van het weer, ik kan er van mee spreken, koud, koud en nog eens koud, ja en dicht bij elkaar slapen is ook niet alles! mooie foto's, welke zoo zitten jullie? grapje, ;-)
    geniet er van en kijk niet teveel in de spiegel! hi,hi,hi, ...
    groetjes, jos

• 18 December 2016 - 03:10

Janne:

Haha Ik lees het stukje dat Jullie de eerste kangaroo tegen Komen en besef dat de laatste keer dat Ik een kangaroo gezien heb ook al weer lang geleden is en Ja hoor kijk een sec later uit het raam (zit in de auto onderweg naar Townsville) en zie er een paar weghoppen! Zelfs na 2 jr hier word Ik nog enthusiast als Ik ze zie