Begin van het nieuwe jaar - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van HanSijm - WaarBenJij.nu Begin van het nieuwe jaar - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van HanSijm - WaarBenJij.nu

Begin van het nieuwe jaar

05 Januari 2017 | Australië, Airlie Beach

Zondag 1 jan. 2017
We gaan vandaag nergens naar toe, even een rustdag ingelast. 'S avonds lekker uit eten, de kleine man ging gewoon mee even een voeding en slapen, Janne trakteerde ons de laatste avond. Hogs Breath Café steakhouse. Dit steakhouse staat er om bekend dat zij een heerlijke steak hebben die 18 uur heeft liggen garen. Slow-cooked for up to 18 hours to ensure maximum flavor and tenderness, Hog’s Breath proudly boasts you won’t find a more tender, mouth-watering steak anywhere else.
Helaas was de steak niet meer te verkrijgen dus hebben we iets anders besteld wat ook zeer goed was.
We waren zo rond 22.30 uur weer thuis, Han en Janne hebben nog gezellig zitten kletsen en ik was op de stoel in slaap gevallen. Han heeft me rond 00.30 uur wakker gemaakt om naar bed te gaan, vervolgens kon ik niet slapen door de warmte. Tegen de ochtend in slaap gevallen en om 08.00 uur ging m'n wekker.

Maandag 2 Jan. 2017
Vandaag zijn we vertrokken bij Janne en Graysun, we gaan onze reis weer voort zetten. Ik kan met veel plezier terugkijken naar afgelopen dagen bij m'n vriendinnetje. In augustus komen ze naar Nederland, ben benieuwd of kleine Graysun ons dan nog herkent. Vandaag heel wat km gemaakt het heeft ons gebracht bij Hervey Bay, nog even aan het strand gezeten voordat we een hapje zijn gaan eten. We hadden van wat personen op de camping enkele tips gekregen waar we konden gaan eten, we hebben gekozen voor het hotel omdat het er gezellig uitzag.
In Australië is het in sommige restaurants een vreemd systeem van bestellen.
1) je gaat je bestelling doen en krijgt vervolgens een nr. op een bordje van ca. 30 cm hoog, de serveersters kunnen zo goed zien waar ze de bestelling moeten brengen.
2) drinken haal je aan een heel andere bar. Wij hadden al voor een 2e maal een drankje gehaald. 3)vervolgens nadat we onze bestelling gedaan hadden was het wachten, wachten en nog eens wachten.
4) Hé het viel ineens op dat de mensen die na ons zijn gekomen eerder hun maaltijd kregen. Oké nog even wachten. Ja nu werd het Irene toch wel een beetje te gek links en rechts van ons zaten ze lekker te smullen terwijl ze later zijn binnen gekomen.
5)Han vroeg aan een voorbij rennende ober "hoe staat het met de bestelling van nr 55" De ober ging het even nakijken, komt ie terug zegt ie heel verbaasd jullie zitten pas 40 minuten te wachten. En als je nou denkt dat het die steak is die 18 uur staat te garen, nee joh gewoon een kipfilet met een saus en een basket met diversen gefrituurde vissoorten die al tig keer voorbij heb zien komen voor andere personen. Maar nadat we de ober hebben gezegd dat de mensen naast ons veel en veel later binnen kwamen dan wij en dat zij al bijna klaar waren met eten ging het ineens snel en hadden we binnen 5 minuten onze maaltijd. Zijn van die maaltijden die al geruime tijd klaarstaan omdat bijna iedereen dit kiest.
6) ja je kan ook zeggen ik stap op, ze zoeken het maar uit met onze bestelling. Doordat je van te voren hebt besteld moet je gelijk afrekenen, anders was ik allang opgestapt.
7) door deze manier van werken en de niet zo'n vriendelijke ober hebben we geen nagerecht en geen koffie genomen.
Toen we buiten kwamen zijn we nog even een steiger opgelopen die in zee staat. Een soort pier als in Scheveningen alleen zijn hier geen horecagelegenheden.
Terug wandelend naar de camping vlogen er heel wat vleermuizen, the Greyhounds, om ons heen. Ze waren best groot. Ik denk dat ze met uitgestrekte vleugels zeker 60 cm waren. Op de camping aangekomen nog effe een bakkie en dan naar bed, morgen vroeg op en vroeg vertrekken het wordt een lange dag.

Dinsdag 3 jan. 2017
Hiep hiep hoera vandaag is Han zijn zoon Victor jarig.
Vandaag was het een lange rit 415 km ja en je gelooft het niet maar de temperatuur is minder en we hebben weer regen:-(
We staan op een camping in het plaatsje Rockhampton. We gingen er toch op uit om even onze benen strekken en nog een klein beetje boodschappen doen. Weer zo'n doods dorp, 1 buiten terras op een hoek van de straat kom we pakken effe een pilsje. Han naar binnen 2 pilsjes halen, komt ie terug met 2 pilsjes en een mededeling van barjuffrouw we sluiten om 17.40 uur. We hadden nog bijna een uur pfff. Na ons pilsje opgestapt en boodschapjes gedaan voor vanavond, we eten liflafjes heerlijk stokbrood met van alles en nog wat aan kaasjes, dipjes, worstjes etc. Leuk Nederlands stel tegen gekomen, Maarten en Natasja, op de camping na het eten effe bakkie met ze gedaan. Ja we gingen wel bij het overdekte kookeiland van de camping zitten want het regende weer eens voor de verandering. Even wat verhalen over en weer gedaan zij kwamen uit het noorden en gaan naar het zuiden en wij andersom. Vroeg naar bed omdat we morgen weer vroeg weg willen voor de vele km's die gereden gaan worden.

Woensd. 4 Jan 2017
Vandaag een vreselijk lange rit gereden 490 km met vreselijke regenbuien waar je echt niet hard doorheen kon rijden, stonden ook waarschuwingsborden met slow dat kwam door de hele diepe modderplassen.
Bij aankomst op de camping in Airlie Beach is het gelukkig droog. Even gauw naar het dorp om te verkennen, echt een super leuk dorp met ontzettend veel Back Packers. Dan naar Peter Pan, een reisbureau speciaal voor Back Packers, heeft Han de tochten voor komende dagen bij geboekt, vragen of de zeiltocht morgen doorgaat. Daarna nog even op een terrasje gezeten pilsje en een 43 daarna gewoon thuis eten i.v.m. de boodschappen die al gedaan zijn. VROEG NAAR BED Morgenochtend varen we om 07.30 am naar de Whitsunday eilanden!

• 05 Januari 2017 - 13:40

Laura:

Wat leuk om dit allemaal te lezen! :)
    Jullie gaan de Whitsunday's geweldig vinden!
    Geniet ervan! xxx

• 05 Januari 2017 - 15:26

Carla:

Happy New Year Han en Irene,
    Wat een super indrukwekkend begin van het nieuwe jaar voor jullie.
    Het weer zat jullie even niet echt mee maar deze vankantie is toch jaloers makend snif snif.
    Jullie zo gegund.

Ik geniet ontzettend van jullie reisverslagen.

Carla xx

• 06 Januari 2017 - 00:19

Jos Ferdinand:

wat een leuke reis! jammer van het weer, goede vaart!