De laatste dagen in Singapore - Reisverslag uit Hahndorf, Australië van HanSijm - WaarBenJij.nu De laatste dagen in Singapore - Reisverslag uit Hahndorf, Australië van HanSijm - WaarBenJij.nu

De laatste dagen in Singapore

06 December 2016 | Australië, Hahndorf

De laatste dag in Singapore
In eens valt het ons op! Geen insecten, maar ook geen honden en katten op straat! Houden ze hier wel huisdieren? Honden en katten zijn er wel alleen binnenshuis want honden mogen hun behoefte niet op straat doen, dus honden en katten worden getraind hun behoefte in huis of in de bak te doen. Als er al een huisdier buitenkomt dan mag dat alleen in een tas. Doen ze toch hun behoefte op straat dan kun je een forse boete krijgen. Pfff alweer een boete! Ja het stikt hier van de boetes, vuil op straat, roken waar het niet mag, te hard rijden dat zijn echt fikse boetes, ja kan het zo gek niet opnoemen of je krijgt een boete.
In de namiddag zij we eerst nog een keer naar Chinatown geweest, onze favoriete plek in Singapore. Wat een volk die Chinezen, ze slapen op straat doen een e.o.a. spel op straat en allemaal super kleine huisje voor super kleine mensen. Fijn dat de straatnamen ook ondertitelt zijn in het Engels dat Chinees maak je echt niks van. Han heeft leuk foto's gemaakt die we ook in onze blog plaatsen. Na Chinatown zijn we in Lau Pa Sat geweest een overdekt centrum van allemaal eettentjes van diverse culturen ) ook wel Walker genoemd). Han heeft daar Tian Tian Hainanese Chicken Rice gegeten, de delicatesse van Singapore.

Het zit erop in Singapore, we hebben van alle vervoersmodaliteiten gebruik gemaakt, taxi, bus, benenwagen en net terug naar het hotel met de metro. €1.20 voor een kaartje, net zo veel als voor de bus alleen veel sneller. Ons hotel lag zeer centraal ten opzichte van het oude centrum, de bushaltes en metrostation. Goed uitgekozen door Irene, alleen jammer van het (niet aanwezig zijn van een) raam :-)
Nu de taxi naar het vliegveld, we gaan om 18.00 uur al weg. Waarom zo vroeg als je 23.25 uur gaat vliegen en het maar een half uur rijden is. Het lukte Han niet om op internet in te checken, iets klopte er niet tussen de gegevens op onze paspoorten en de gegevens op het visum voor Australië. Wij naar een dame van de incheck probleem uitgelegd want wat blijkt, ik ben Irene van Loenen ev (echtgenoot van) Sijm en niet Irene Sijm-van Loenen. Hoe moeilijk kan het zijn hè.
We vliegen vanavond naar Adelaide waar onze droomreis verder gaat met een camper.
Adelaide here we come, wordt vervolgd .....

• 06 December 2016 - 11:29

Leen Dijksman:

Mooi !!!!!!!! Tot zover alles onder controle. En nu straks verder met de camper. Heel benieuwd welke route jullie gaan nemen. Ga jullie achtervolgen via Google Earth. En kijk goed uit voor overstekende kangaroes, kan heel gevaarlijk zijn. Rij voorzichtig en heel veel plezier. Toi, toi toi.

Gr. Leen en Anneke

• 06 December 2016 - 11:41

Bart Okkerse:

wat een beleving in Singapore ,nu op naar australie een goede reis en tot het volgende
    verslag
    groetjes bart

• 06 December 2016 - 21:05

Jos Ferdinand:

lekker op tijd, mooi, verder met de camper, tof!