Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van HanSijm - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van HanSijm - WaarBenJij.nu

Sydney

21 December 2016 | Australië, Sydney

Zo 18
Het was erg heiig om 07.30 uur, maar dat was natuurlijk omdat we in de bossen staan. In de loop van de ochtend werd het stralend weer. We hebben dan ook nog enkele prachtige vergezichten over de Blue Mountains bezocht in Blackheath. Na een korte rit komen we aan op een camping in noord Sydney. Deze camping hebben we gekozen omdat het maar 750 mtr lopen is naar een metrostation. We stonden netjes op onze plek, 116, kwam er een jong stel met een hippie camper, zag er super leuk uit. Het vrouwtje in de camper wees naar onze plek en Irene verroerde geen vin. Komen ze toch met de platte grond van dit is onze plek maar Irene kon ook een platte grond laten zien en wij hadden ook plek 116. Ze gingen weg en we hebben ze niet meer terug gezien. Zo we moesten vandaag maar weer eens wat boodschappen halen. Han had uitgezocht waar dat kon, het was een winkelcentrum waar ze ook supermarkten hadden. Hup met de camper er naar toe. Voor de zekerheid tafel en stoelen neergezet op onze plek 116 hihihihi. We zijn aangekomen bij het winkelcentrum, is het toch giga, giga groot. Heerlijk nog effe wat winkeltjes kijken en 2 kerstmutsen gekocht. Ja je moet toch wat met de kerstdagen. Zo het is wel erg Nederlands zit er ook een Aldi in het winkelcentrum. Niet te geloven de Aldi schieten als paddestoelen uit de grond in Australië. Boodschappen bij de Aldi gedaan terug naar de camping waar Irene haar favoriete koude pasta salade heeft gemaakt. We hebben nog buiten gegeten maar het werd al gauw koud buiten, snel naar binnen brrrr. We zijn bijtijds naar bed gegaan omdat we morgen naar Sydney stad gaan, helemaal happy. Tot morgen. Xxxjes.
Wetenswaardigheden: Ook Sydney (en andere grote steden in Australië) hebben een tol systeem rond hun stad. Op de navigatie kun je wel of niet gebruik van tolwegen instellen. Wij hebben bij de huur van de camper A$ 50 ingekocht en onze tolkosten worden hier op in mindering gebracht, gebruiken we meer moeten we bijbetalen gebruiken we minder .......... je voelt hem al aan komen :-).

Maandag 19 dec.
(Irene) Ja hoor daar gaan we, m'n nieuwe ortho laarsjes aan want het zal veel lopen zijn in Sydney en hop on hop off. We zijn vanaf de camping naar het treinstation gelopen ging super goed met m'n laarsjes. 11 Uur waren we in Sydney, daar hebben we kaartjes gekocht voor de hop on hop off en hebben eerst een rit van 90 minuten door de stad gemaakt. Het was heerlijk weer 24 graden en heel de dag zon. Dan maakt het een stad gelijk veel mooier. We zijn bij Martins Place geweest, je loopt dan door een geweldig mooie Art Deco wijk, echt super leuk en mooi. Ik loop te genieten van de prachtige gebouwen. Wat een geweldige stad is Sydney. We zijn richting de harbour gelopen, kwamen we een MAC tegen effe milkshake scoren :-)
Bij de harbour zie je de prachtige Harbour Bridge die je eventueel kan beklimmen voor € 110. Nou echt niet ga toch geen € 220 neerleggen om met z'n tweeën de brug te beklimmen. Aan de overkant van de brug staat het prachtige opera house, je kijkt je ogen uit, wat een mooi plaatje de brug en opera house van zo dichtbij te zien. Natuurlijk weer foto's gemaakt :-) Ik heb vandaag genoten van een geweldig mooie stad. En m'n ortho laarsjes hebben het prima met mij volgehouden :-)

(Han) Als Irene haar hobby uitoefent, zijnde winkelen, heb ik tijd om de locals te observeren of met ze te praten. In de grote steden als Melbourne en Sydney zie je drie type mensen (lekker veralgemeniseren).
Je hebt het sportieve type: Die lopen in strakke broeken en shirtjes. Dragen daarbij een waterfles in de linkerhand en hebben hun smartphone op de hoogte van hun rechterbiceps bevestigd en luisteren naar muziek door hun oordopjes. Uiterlijk ook nog herkenbaar aan een meer dan authentiek spierstelsel. Wel hele mooie mensen dus aan de buitenkant en verhoudingsgewijs met Europa zie je er hier veel meer van.
Type 2: De carrière man c.q. vrouw, netjes in het pak en een uitstekend verzorgt uiterlijk. Herkenbaar aan een nog snellere pas vergeleken bij de sportieve types. In de linkerhand dragen zij een iPad, tasje of koffertje en in hun rechterhand de smartphone die ze gebruiken ze om te bellen m.b.v. oordopjes natuurlijk. Ook hele nette verzorgde mensen.
Type 3: Alle andere Aussies maar ook herkenbaar aan de smartphone in hun rechterhand strak voor zich houdend waarmee ze chatten :-).

Di 20 dec
Vandaag zijn we vertrokken uit Sydney. Gisterenavond toen wij in het donker bij de caravan zaten verraadde een wombat zichzelf door al ritselend aan onze camper voorbij te trekken. Maar hij werd toch gespot door ons :-) Irene probeerde nog een foto te maken maar in het donker ging dat niet echt gelijk lukken. Hopen dat we nog een keer een wombat voorbij zien gaan.
We dachten vandaag een kort ritje te hebben maar kwamen toch pas na zes uur op de volgende camping aan. Wel weer mooie panorama's onderweg gezien en hebben een leuk plaatse aangedaan genaamd The Entrance. Terrasje pikken, winkeltje bezoeken en fish en chips gegeten. Er was een prachtig wit strandje bij The Entrance er zaten een heleboel meeuwen en pelikanen althans ze lijken op pelikanen. Irene heeft nog een collectes item gekocht, Betty Boop. Het was weer een prachtige dag met veel natuurschoon, we hebben weer genoten, de vele ohs en ahs en kijk daar oh en hier vlogen door de camper.

Woe 21 dec
Zomaar een impressie van onderweg: we rijden langs diversen meren en waterpartijen en stoppen regelmatig om even van het uitzicht te genieten. De meren zijn zo groot als het Gardameer, het IJsselmeer maar dan met heel veel kleuren groen eromheen. . Zover je kan kijken zie je water en bomen, geen mensen, geen toerisme, geen boten en geen industrie. Het is puur natuur!
En ja dan kom je weer op een camping voor je overnachting inschrijven voor een plekje, aardig aan de prijs, maar ja het is vakantie, nog even boodschapje doen voor vanavond lekker wijntje bij het eten en een likeurtje bij de koffie, onze avond kan niet meer stuk. Ja, de prijzen van de overnachtingen! Wij zelf weten dat kerstmis eraan komt, je ziet het in de winkels natuurlijk. Irene heeft al wat sfeermakertjes gekocht voor in de camper en ons eigen kerstfeest. Wij merken het vooral aan
Nu de prijzen van overnachting! We zijn begonnen met € 20 voor 1 nacht, 2 volwassenen en met stroom, inmiddels is dit gestegen naar € 50 om dat het hier kerstvakantie is. Morgen gaan we het anders doen, we rijden langs de kust maar gaan landinwaarts overnachten. Kijken of dat scheelt.

• 21 December 2016 - 17:03

Jos:

Leuk, al die mooie dingen, we kijken er naar uit jullie foto te zien met kerst muts, kertst boom in de kamper,
    wat een prachtige reis!
    tot later,
    jos

• 21 December 2016 - 20:11

Tineke Goudeau:

Mijn complimenten voor de schrijver .Het is alsof ik ernaast sta.wT houden die ortholaarzjes in?
    Ga zo door Han

• 22 December 2016 - 10:56

Marianne:

Wat leuk om jullie reis op deze manier te kunnen volgen, geniet ervan.
    Groetjes van buuf Marianne

• 24 December 2016 - 15:05

Rens:

dank weer voor je mooie verslag, en sorry voor de naamsverwisseling Han,
    ik zal het niet weer doen, al vond ik het wel leuk, echt een reisverslaggever
    zoals jij nu bent.Ik vond het ook leuk om Irene haar koppie te zien op de
    foto,s. Weet je wat ik ook zo grappig vindt mijn Vader was bij de marine en
    heeft het altijd over Australie gehad wilde er zelfs naar toe emigreren, stuurde
    mijn Moeder en mijn zus veel foto,s.
    Alleen schrok ik een deze dagen over een aanslag in Melbourne die gelukkig
    verijdeld is, jullie waren daar toe al weg, zo zie je maar nergens is het meer
    veilig. Lieve Han en Irene hele fijne feestdagen en een gelukkig 2017, en dat
    je nog veel mag genieten, lieve groetjes uit Rotterdam, en een dikke knuffel.